Var är jag?

 
Jag har fått lite frågor om var jag egentligen är, vilket jag förstår att folk undrar. Den första veckan här i Brasilien spenderade jag i Fortaleza som ligger i den nordöstra delstaten Ceará. Efter det åkte jag ner till Rio de Janeiro och var där i en dag. Därifrån tog jag flyget ner till Porto Alegre, pilen längst ner. Där hann jag knappt spendera fem timmar innan jag satt på bussen, på resa igen. Bussen tog mig till Torres. En stad på cirka 40 000 invånare under större delar utav året. Men på sommaren fylls staden med sommargäster så att det är runt 100 000 människor. Vad jag vet så kommer jag också vara i Florianopolis som ligger tre timmar med bil norr om Torres. I november kommer jag även spendera en del tid i Ipê som ligger strax norr om Porto Alegre och strax väster om Torres. 

Kommentera här: