Dag 66

 
 
 
Måndagen den 1 december
Julkalendern. Det var jag ju bara tvungen till att börja dagen med. Efter det gick jag ut till köket och upptäckte att det var slut på yoghurt, så jag gjorde en omellette istället. Vilket blev förmodligen den bästa omelletten jag någonsin gjort, perfekt stekt! Jag var inte så förjust i omellette förut men nu är det bland de bästa snabba maträtterna jag vet. Gott och nyttigt. Efter det gjorde jag mig en cappuccino och anslöt mig till måndagens planeringsmöte. De diskuterade om ett projekt där de måste anställa en ny person, men det finns ingen som kvalificerar sig bra nog till jobbet. Ett problem de måste lösa ganska snart då tid kostar pengar. Projektet ska dras igång snart. 
 
Vid elva följde jag med Ali till två bönder för signaturer. Inga stopp längre än 5-10 minuter. På vägen var vi också nära på att bli inblandade i en trafikolycka med tre stycken lastbilar (varav en stor tung tankbil). Vi låg bakom tankbilen och vågade inte köra om på grund av dålig sikt. Så kommer det en lastbil bakifrån och kör om oss och tankbilen i världens fart. Men inte lyckades han köra förbi snabbt nog, nej för det kom en lastbil i mötande riktning som var tvungen att köra ända ner i diket för att unvika krock. Tre stora lastbilar på raken på en tvåfilsväg. Hade dem krockat hade vi garanterat åkt in i dem, eller dem i oss. Trafiken här i Brasilien är riktigt läskig. 
 
Jag åt lunch med Ali på en bufférestaurang i Antonio Prado och följde sedan med henne till kommunhuset. Där fick hon hjälp av en man att printa ut någon slags information om bönder som ska delta i projektet. Vet dock inte vad för slags information. 
 
Till eftermiddagen och kvällen var vi bara hemma. 

Kommentera här: