Dag 57

 
 
 
Lördagen den 22 november
Jag vaknade upp vid sex tiden, så trött att jag inte ens kunde somna om. Jag kom inte upp förrän vid åtta då jag fick ett meddelande från Sofia på facebook och jag fick smått panik. På nedevångingen hörde jag hur målaren redan hade satt igång att arbeta, Jaquie kommit och Ana börjat röja runt. Jag satte på mig träningskläder och sprang snabbt ner till köket. Åt en liten yoghurt och halsade en kopp kaffe. Sedan gick jag ut den jobbiga, kvava värmen och riktade mina steg till den ekologiska marknaden. Där var det fullt med folk som gick runt och pratade med bönder och sin veckas inhandling av grönsaker. Vi stannade där och pratade med Tobias och Luzia. Tittade på de olika stånden hade att erbjuda. 
 
När kände oss klara gick vi hem till mig igen, där bytte Sofia om och jag borstade tänderna. Sen gick vi till gymmet. De blev rätt förvånade över att en ny svenska var i stan. Uppvärmning och armträning. En skön och välbehövlig träning. Vi gick in i gymmets butik, Sofia ville se om det fanns några snygga träningstights och hon hittade två par som hon tog med sig för att testa. Medan vi letade efter de snyggaste var Emily där med två andra tjejer som jobbade i butiken. Vi pratade lite om de olika språken och de skrattade när jag och Sofia pratade med varandra på svenska. Svenska måste låta rätt roligt för dem. Emily tog fram sin mobil och började översätta meningar på google translate och spela upp dem. Skrattade när hon insåg att hon inte skulle klara av att säga det. 
 
Vi gick hem, stretchade och duschade. Sofia testade tightsen och bestämde sig för ett par. När vi var redo gick vi tillbaka till gymmet och butiken så Sofia kunde betala för tightsen. Då träffade vi även den kvinnliga ägaren som även hon blev förvånad med ytterligare en svenska. Man blir så glad av att prata med henne och Casio, de är så vänliga och ler så mycket. Som snälla riktigt vältränade teddybjörnar båda två. 
 
Vi åt lunch hemma med Ana och Daniel. Efter det tog vi våra datorer och gick till busstationen, där vi köpte varsin biljett. Jag till Ipê imorgonbitti och Sofia till Buenos Aires på torsdag. Efter det gick vi längs lagunen till café Monsieur, det fransk inspirerade fiket där jag och Ana tog en kaffe med Liege första gången jag träffade henne. Nu är klockan sju och vi har suttit här i fem timmar, knapprandes på våra datorer. Kanske inte det roligaste sättet att spendera dagen på men nödvändigt. En produktiv dag! För mig har det blivit två stycken moccakaffe och en stor fruktsallad som var grymt god.
 
Nu är klockan snart halv åtta. Många argentinare har kommit och gått, ätit mindre måltider som doftat fantastiskt. Att det börjar gå mot sommartider hörs på språket. Allt oftare hör jag spanska pratas runt om mig på stan. 
 
Nu är vi riktigt hungriga och tänker byta lokal. Klara för dagen med produktivitet. Jag vill kolla in den nya ölbar/restaurangen bakom huset som ser riktigt mysig ut. Imorgon bär det av till Ipê där jag kommer spendera några dagar hos Maria José. Vet dock inte hur länge. Ska bli spännande att få se hur Centro Ecológico arbetar där!

Kommentera här: