Dag 64

 
 
 
Lördagen den 29 november
Upp och iväg tidigt, närmare sagt gick vi ut genom dörren kvart över sju och åkte till Antonio Prado. Där var marknaden redan i full gång och en hel del kunder var där. Jag förstår att Maria José ville åka tidigt, annars hade det nog varit ordentligt utplockat. Marknaden var ungefär ett stånd mindre än den i Torres och den var heller inte lika mysig. Men fin var den! Maria José köpte allt hon behövde (plus laddade lite extra inför att de snart åker till Florianopolis, med björnbär och annat). Efter det åkte vi hem och jag kunde äta frukost. Kunde även göra mig en egen capuccino då de har en kaffemaskin. Supergott! 
 
Till lunch drack vi återigen en grön juice. Den ersätter lunchen. Annars var dagen väldigt lugn. För varmt för att vara ute och inne fanns det inte så mycket att göra. Jag läste ur boken på portugisiska som jag fått låna av Liege och mediterade lite. Pratade med folk från Svea rike. Till eftermiddagen/kvällen gick jag ner till deras stora samling av film de har och tänkte välja en ny film jag inte sett förut. Det gick ju väldigt bra ända tills jag hittade Orgulho e Preconceito- Stolthet och fördom. Min absoluta favorit som jag sett ett hundra tals gånger. Efter lite hemlängtan under dagen kändes det riktigt bra att sätta på den och lägga sig ner i deras riktigt bekväma soffa. De hade även en riktigt bra tv som fick mig att se detaljer jag aldrig tänkt på innan. Belysning, rekvisita, människor osv. Skönt att se den minst sagt. 
 
 

Kommentarer:

1 Åsa Wrenfelt:

skriven

Kanske en resa i Stolthet och fördoms fotspår...

Kommentera här: