Dag 21

I brist på bilder från en väldigt ohändelserik dag så blir det den här, en av mina favoriter från i somras. Nästa gång ska jag fota även de dagar då det inte händer så mycket.
 
Fredagen den 17 oktober
En otroligt lugn dag. Jag vaknade tidigt och gjorde mig i ordning som en vanlig dag. Men ingen var vaken. Och ingen vaknade förrän till nio tiden. Men något snabbt iväg åkande till kontoret blev det inte, nej det regnade för mycket. Så Ana bestämde sig för att vi skulle jobba hemma istället. Vilket var väldigt skönt för jag fick mycket gjort av lite allt möjligt. Bland annat sortering av bilder och research om kooperativ. Dagen var fylld av åska och regn. Blixtarna dundrade ner i hus inte långt ifrån oss, vilket gjorde att fönstrerna skakade ordentligt.
 
Till kvällen slutade det regna och konstigt nog blev det ganska varmt. Jag och Ana gick till gymmet runt hörnet och fick oss en ordentlig omgång. Tydligen hade jag varit efterfrågad och ägarna lyste upp så fort vi kom in genom dörren. Det kan inte vara ofta de har utländskt besök på gymmet. Men tyvärr slutade med att jag låg ner på golvet på grund av extrem yrsel och förlorat hörseln på ena örat. Hade druckit ovanligt dåligt under dagen och med flera övningar där huvudet är lägsta punkten så funkade det inte riktigt. Men fick en riktigt bra träning igen på det gymmet och kommer nog gå tillbaka till helgen. 
 
Till kvällen kom Andrés över på ett glas vin. Jag somnade i soffan framför en film om Che Guevara, tiden innan revolutionen där han blev en ikon. En film om hans motorcykelresa genom nästan hela Sydamerika. Bra och mysig!
 
Egentligen var det meningen att vi skulle åka till Florianopolis i helgen för att hälsa på Tiago och Gabriel. Men nej, så blev det inte. Åskvädret vi har haft här hela veckan har nu vandrat vidare upp över landet till Flori. Så det blir ytterligare en helg i Torres och Flori blir någon annan vecka. 

Kommentera här: