Dag 23

 
 
 Söndagen den 19 oktober
 Hela den här dagen började egentligen med gårdagsnatten. Churrascon blev sen, såklart. Fantastiskt god mat och trevligt sällskap. De som kom var Andrés och Cristiano från Centro Ecológico samt två vänner till Andrés- Ana och Fabiana. Alla är de frånskilda föräldrar. Rent tillfälle att alla samlades där? Don't think so. 
Men mat klockan elva på kvällen är inget för mig, även om det är hur gått som helst. En halvtimme senare blev jag dödstrött, ursäktade mina svenska tidiga tider och gick och la mig. Men trots min trötthet kunde jag inte sova. Varför? Jo, för churrascon fortsatte ju såklart utan mig. Hög musik gjorde att de även skrattade och pratade högt. Fick ingen ro på flera timmar. Jag tror att de inte gick förrän runt 2-3 tiden. Och då tog myggen över, som bara inte ville låta mig vara ifred. Efter ett tag fick jag fnatt, sprang upp och in i garderoben. Drog fram en låda och hittade min myggsprej som jag desperat började spruta med över hela kroppen. Sen la jag mig i sängen igen, men kunde jag sova? Nej. Myggen och mitt fnatt hade gjort mig pigg. Så på ganska lång tid kunde jag inte sova. 
 
Ja. Allt det har gjort att jag varit lite utav en zombie idag. Har knappt orkat med någonting. Men har fått lite portugisiska plugg gjort. Till lunch ville Laércio inte smutsa ner köket efter att det städats upp efter churrascon så då tog vi bilen 1,5 km till en restaurang istället. Jag tycker det är så märkligt. Skulle jag köpa mat på Palmyra skulle jag aldrig ta bilen ner. Och det är dessutom en fin promenad vid lagunen så att ta bilen tycker jag är märkligt. 
 
Nu till kvällen åkte jag, Ana och Daniel till stranden, precis som förra veckan. Jag tycker det är riktigt mysigt att folk samlas på söndagskvällen vid stranden för att umgås och dricka te. Vi tog en liten omväg och åkte upp på kullen som ligger där. Och oj va fint det var! Plus en ordentlig backe upp, så tänker planera om alla mina spring och powerwalks rundor. Höjdpunkten för idag om man ska hedra sina göteborgsgener lite. 
 
Idag ställdes även tiden om, så nu är jag bara fyra timmar efter er i Sverige! Kanske blir lite enklare planera skypesamtal då. Hade förresten i helgen även skypesamtal med Sebastian, Sacharias och Håkan. Många kloka och nyfikna frågor från S1 och S2. Saknar de små killarna. Sen hade jag ett kort även med Linnea, en helt klart saknad röst. 
 
Nej. Nu är klockan halv elva och jag behöver ta igen sömn. Boa noite!

Kommentera här: