Finally summer came to an end

 
Så fick jag min höstdag, under sommarens oficiella sista dag, 30 augusti. Efter upphämtning av Leo hos farföräldrarna i Bromma bar det ut mot Ekerö för svamppromenad. När vi nästan var framme höll jag på att köra av vägen, för en snok. Hade inte hjärta till att köra över den vilket jag högst troligen gjorde ändå. Visst om det hade varit en huggorm, men snokar är jag uppfostrad till att inte göra illa, så detta fick mig bara att känna mig hemsk. Mycket hjälpte det inte heller att mamma blev galen på mig för att jag väjde undan för en orm och kunde inte riktigt släppa det under dagen. 
 
Väl framme var det kanske lite mycket folk men mysigt ändå. Förvånansvärt vad mycket svamp vi hittade trots folkmängden, dock bara Karl-Johan och smörsopp. Den enda svamp jag tycker om är kantareller, på varm kantarellmacka, utan kantareller. Ja, jag är lite vrickad. 
 
Sedan begav vi oss till Rosenhill för en sen lunch. Tvingade mamma dit då hon aldrig varit där och det är mitt favoritställe på Ekerö. Älskar det. Det enda som saknades under dagen var höstluften, den kunde varit lite klarare och svalare. Solen var något för varm när den skymtade fram, men det var mysigt ändå.
 
Nu ska jag sova, eller försöka. Popaganda dunkar in genom mitt fönster och ger mig inte så mycket ro. Helst hade jag velat vara där. Se Lily Allen. Men nej. Imorgon ska jag vara produktiv, träna, jobba och träffa Sosso som jag saknat något enormt. Lunch på falafelhaket på Hornsgatan hoppas jag på. Men hennes lunch är ofta min middag så vi får se hur det blir. 

Kommentera här: