Trötta ord en söndagkväll

Regnet smattrar lätt mot fönsterrutan. Lugn musik med skön bas av KAASI spelas på högtalaren, högt, men ändå så att jag kan höra koltrasten sorgsna sång i trädet utanför. Min kropp känns som en tung säck mjöl, orubblig. Jag är trött efter en relativt så ovanlig helg. I lördags var jag och Saga barnvakter åt Polly och Camaro för en dag, så vi tog dem till Tom Tits. Och att det fortfarande är lika kul och fascinerande, i alla fall när man har småbarn med sig. Sedan var det middag och eurovision med dem och deras föräldrar hemma. Sen kväll, vilket gjorde att jag inte orkade ta en springtur på morgonen när jag vaknade på söndags morgon, så det blev bara en lugn promenad med Leo. Och nu under söndagen har jag varit på utflykt till Nyköping med familj, mormor, kusin och morbror+fru. Det var deras firande av min mamma som fyller 50 nästa helg. I Nyköping var vi på ett mysigt litet kafe, Hellmanska gården, och därefter gick vi till Nyköpingshus som är ett forna slott med en imponerande historia. Särskilt en händelse, år 1317 när kung Birger fängslade sina två bröder för hämnd och lät de frysa och svälta ihjäl, får en att tänka på Game of Thrones. 
 
Nu har middagsgästerna åkt hem och jag är fullkomligt slut. Mest i huvudet, vilket är förmodligen är varför jag nu skriver då jag alltid får behov av att skriva av mig när jag är trött, men som sagt tidigare är jag helt slut i kroppen också. Vilket är konstigt då jag inte har gjort några fysiskt krävande saker i helgen. Men att umgås med mycket folk tar ju alltid oväntat mycket energi.
 
Nu har soundcloud slutat fungera och koltrasten tystnat. Regnet har dock ökat och smattrar hårdare mot fönstret. Det är bland det bästa ljud jag vet. Jag ska gå och öppna fönstret i badrummet och sätta på ett varmt bad. Så att jag hör regnet och känner kylan utifrån medan jag badar. Koppla av från helgen och bli ännu tröttare. 
 
Godnatt,

Kommentera här: