Dag 48

 
 
Torsdagen den 13 november
Dagen var riktigt lugn. Tio i nio tog jag den snäppet för lilla cykel och åkte till Liege, jag hade portugisiska lektion. Tiden går snabbt med henne och vi hade riktigt trevligt. Vi till och med gick över tid utan att vi märkte det, så han som var efter fick en lite för kort lektion. Av någon anledning kom vi in på vad mina favoritleksaker som liten var och hon blev rätt chockad när jag sa att jag lekte med rymdskepp. Hon sa att det var ju inte direkt normalt för en flicka, vilket gjorde mig lite irriterad. Så jag började förklara att i Sverige så blir det mer och mer normalt med hen och unisex leksaker för barn. Att många föräldrar aktivt väljer att uppfostra sina barn så och att det inte är konstigt i Sverige om flickor leker med bilar eller killar med dockor (även om det såklart förekommer uppdelningar mellan kön). Jag berättade även om dagiset jag hade jobbat på i Årsta, där vi uppmuntrade barnen till att det kan finnas flera pappor eller mammor i en familj, eller att även om en är flicka så kan man i leken vara pappa. Liege blev ännu mer chockad när hon hörde det och sa men oj, ja ni i Sverige ligger flera decenium, om inte sekel, före oss. 
 
På vägen hem hade solen tagit sig igneom molnen och det höll på att bli varmare. Stannade till vid en farmacia och köpte tandkräm som tagit slut och bomullstopsar. Det var svårt att försöka beskriva bomullstopsar när man inte kunde ordet, så till slut fick jag ta fram telefonen och söka fram en bild på det. Har slängt kartongen men det hette något med conete. 
 
På eftermiddagen var vi bara hemma och jobbade. Cristiano och Bellé var nämligen redan ute och for så att hämta upp mig skulle bli problematiskt. Jag skulle läsa in mig på Eco Vida men att sortera, fixa och rensa bilder tog längre tid än jag trodde. Till kvällen drog jag mig till gymmet för första gången sen min lilla skada. Det gick bra, armdag var det. Dock var det väldigt lite folk där och Casio var borta, så jag fick köra med en annan. Något jag lagt märke till är att de kvinnliga instruktörerna hjälper de manliga kunderna och de manliga instruktörerna hjälper de kvinnliga kunderna mest. Undrar om det är någon tanke bakom det? 
 
När jag kom hem från gymmet var Ana, Laercio och Daniel borta, men de kom hem strax efter att jag ätit. Jag gick upp och duschade vid nio, skrev gårdagens inlägg och somnade. 
 
På grund av en rätt ohändelserik dag tog jag inga bilder så ni får en gammal istället.

Kommentera här: