Dag 18

I brist på bilder från dagen så blir det en fin bild på födelsedagsbarnet (som är vuxen nu?), Carro. Förlåt om du inte tycker om bilden men jag tycker du är jättesöt på den i alla fall.
 
Tisdagen den 14 oktober
Vet inte om jag fick så mycket sömn inatt. Katten Ana-Beth (Dem uttalar Ana-Betch) kom in och jamade som något sjutton, hoppade upp och ner i min säng flera gånger och bara ville inte låta mig sova. Och jag som inte är en kattperson och, tyvärr, inte riktigt litar på katter orkade/vågade inte riktigt flytta på den heller. Någon dag tidigare har jag sett den bita Jaquie, hembiträdet här, i foten när hon försökte flytta på den. Men jag vaknade relativt tidigt ändå för att se Brasilien-Japan spela. Så det blev frukost och jobb framför tv:n. Och vilken match! 4-0 där Neymar gjorde alla målen. Sista målet var en riktigt vacker assist från Kaká dessutom. Riktigt bra fotboll är ögongodis på hög nivå. 
 
Jag jobbade hemma halva dagen medan Ana åkte runt i Torres för att fixa massa ärenden. Jag håller på att skriva brev, eller snarare uppdatering, till vängruppen på Framtidsjorden, och det är mycket som ska med för Centro Ecológico har varit riktigt dåliga på det. Men nu när de har en svensk här så passar de på att utnyttja någon som kan skriva på svenska. Det här brevet tar alltså ganska lång tid att skriva då mycket ska med och jag ska få in mina egna reflektioner och upplevelser i det också. Men det är kul! 
 
Till eftermiddagen åkte vi ut till kontoret. Efter en stunds arbete där anlände 30-40 stycken lärare som skulle på kurs i google drive och lite andra program, vilket jag reflekterade över i föregående inlägg. Något jag bara inte kunde låta bli att lägga märke till var att bara tre av dessa 30-40 stycken lärare var män. Det var bara kvinnor överallt kändes det som. 
 
Nu till kvällen skulle jag ha följt med Ana till gymmet men tyvärr är mina tränigskläder fortfarande blöta efter tvätten. Solen har lyst med sin frånvaro, som min farfar brukar säga, vilket gjort att kläderna inte torkat. Det får bli imorgon istället!
 
Förresten, grattis finaste Carro på 20 årsdagen!!! Lyssnade på Super Bass av Nicki Minajj imorse och kom och tänka på dig. 
 
Nu ska jag äta och sova. Tchau!

Kommentera här: