En bättre måndagstradition

Det här med att måndagar är den tråkigaste och jobbigaste dagen på veckan har jag aldrig gillat, likaså min mamma. Hon har har därför alltid haft en regel om att på måndagar finns det inga måsten. Så varje måndag sitter hon i sin fåtölj och läser. Den där regeln har jag ärvt av henne. Nu sitter jag inte varje måndag och läser men jag hittar på annat, vilket kan vara olika för varje gång. Måla, bada och ja lite vad jag än vill. 

Men nu de senaste tre veckorna har jag börjat med en ny tradition som dock inte kommer vara så länge. Jag är just nu på väg till Anna och Fanny i Gamla stan, för myskväll med Paradise hotel. Att få träffa bästa vännerna i början av veckan gör allt lite bättre, ger lite mer energi mentalt. Fysiskt kommer jag hem sent på kvällen och vaknar tidigt nästa morgon och är trött ändå men det är det riktigt värt. Att göra något extra på måndagar är ett av mina enkla knep till att göra vardagen lite mer färgfylld.

Kommentera här: