...

 
Min morgon blev lugn och oproduktiv, men nyttig då jag tog igen förlorad tid med Sara. Vad jag har och vad jag kommer sakna våra frukostar då vi snackar om allt och ingenting eller bara sitter och glor på varandra. Så en sen frukost/tidig lunch blev det för mig innan jag drog mig in till Östermalm vid 13 tiden för att träffa Jennifer. Hon tog mig till det frankrike inspirerade caféet Weiner på Biblioteksgatan som jag varit lite nyfiken på men ännu inte besökt. Trevlig och osvensk (mer sydeuropeisk) miljö, gott kaffe men en dålig service. Mycket gick väldigt långsamt och servitrisen var bland det grinigaste jag träffat på länge. Vi bytte bord och servitrisen näst intill skällde ut oss. Kanske irriterade dem sig på vårt fotande också, men Jennifer som driver en livsstilsblogg med några tusen läsare om dagen måste dokumentera det hon gör. Och jag måste bli bättre inför Brasilien. Men tillbaka till caféet går jag inte, det är en sak som är säkert. 
 
Men trots sur personal hade jag och Jennifer det mysigt. Trots att vi befann oss i miljöer jag ofta känner mig rätt så malplacerad i var det lätt att slappna av, förmodligen för att jag var i sällskap med just Jennifer då hon är min allra äldsta vän. Hon är en av dem människorna här i världen som känner mig utan och innan, trots att vi lever så olika liv och inte träffas varje dag. En person jag kommer sakna något oerhört mycket.
 
 

Kommentera här: