Rutiner

Tjugotvå blå och gula gubbar springer runt på tv skärmen. Snabba röster strömmar ut. Inte ens tre minuter hann gå innan Zlatan var framme. Nu har Estland spelat upp sig, går på självförtroende. Men så gör Zlatan nu sitt femtionde landslagsmål och blir bäste målskytt genom tiderna i Sverige, 2-0 i 23e minuten. Snyggt var det, det ska han ha cred för. 
 
Jag sitter i soffan, känner mig riktigt härlig i kroppen, trött men pigg, efter en riktigt bra träning. Jag har slarvat en hel del med träningen på sistone. Det tar tid att komma in i rutinerna igen efter att ha varit på Slävik. Men kan inte säga att jag var så mycket bättre där, bara lite. Det jag lyckats med är att bygga upp min rejält stukade fot, vilket är skönt. Av någon anledning har jag alltid efter att ha tränat upp en stukad/vrickad fot, glömt bort vilken fot det var jag hade stukat/vrickat. En gång tejpade jag till och med fel fot i en hel fotbollssäsong. Men nu ska jag fortsätta träna upp båda mina anklar så jag undviker värre skador i framtiden. 
 
Men jag är äntligen tillbaka i vardagen, även om den ser rätt annorlunda ut från i våras. Promenad, frukost, jobb, lunch, jobb, träning, middag, om man ska dra rutinerna kort. Jag älskar rutiner, utan de skulle min vardag inte gå ihop. Samtidigt hatar jag när varje dag ser likadan ut som den andra. Vilket gör att jag vill ha och kommer behöva ett jobb där jag gör olika saker varje dag. Där jag utmanas både fysiskt och psykiskt i lagom blandning. Annars kommer jag få spring i benen varenda kväll. sådär som man får under en dag när man inte gjort någonting och all energi slår in på kvällen. Lite som när man liten och drack läsk och fick värsta sockerkicken av den. 
 
Det jag oroar mig lite för är hur jag kommer klara av att hålla rutiner i Brasilien. Där kommer mycket hända och mycket vara annorlunda. Gissar att alla vet hur det är när man är på semester och rutiner som träning? Några tips på hur man lättast fixar att hålla kvar det? Bortsett från löjligt bra självdisciplin. För det har inte jag, även om det är ett av mina mål att blir bättre på innan jag börjar studera. Måste skypea med Maria José igen för att få reda på mer av vad jag ska göra på Centro Ecologicó så jag är mer förberedd, klarar av att hålla rutinerna. 
 
//T

Kommentera här: